woensdag 27 februari 2013

baby's eerste outfit


Mijn to-do-lijstje gaat hier goed vooruit ; Gelukkig maar! Het helpt me echt om mijn lijstje te delen, zodat ik effectief ook de dingen doe, die ik wil doen.  Nog 7 weken te gaan en nog slechts 3 puntjes  af te werken,  want ik toon er hier direct 2 tegelijk. Twee die ik straks mag schrappen.  

  1. buidelsling 
  2. babynestje voor mijn eigen baby
  3. babynestje voor een vriendin haar nieuwe baby
  4. Heidi & Finn hoodie voor Ibe  ( die jongen verdient ook wat zelfgemaakte kleding)
  5. Heidi & Finn SLAAPZAK voor de nieuwe baby 
  6. zwangerschapsrokje voor mezelf ( allemaal rokjes - Mme Zsazsa)
  7. geboortegeschenkjes!
  8. kruippakje voor de nieuwe baby
  9. manden voor de verzorgingstafel. 
  10. tuinbroekje tegen de lente



Ik toon u met veel plezier puntje  5  en  8 . Al moet ik toegeven dat ik een klein beetje zeurde. 
De Heidi & Finn voor de nieuwe baby werd geschrapt en vervangen door een mini-slaapzak. Want ik ontdekte dat ik toch niet zoveel slaapzakken in huis had dan ik dacht. 
Het model tekende ik over van een bestaande slaapzak, dat ik vorige keer mocht gebruiken. Ik maakt hem al eerder voor deze twee baby''s. 
Van mijn eerste exemplaar had ik nog net voldoende fleece over. Ook het biaislint , de rits en de knoopjes, waren hier in voorraad. Goed bezig, alweer wat extra materiaal opgebruikt. Plaats voor nieuw! 
Het model vind ik super handig. Lange mouwen, ook de handjes zijn ingestopt. Dat is wel nodig bij zo'n kleine baby, want handschoentjes blijven toch nooit aan. 
Bij de originele slaapzak is er ook nog een uitsparing voorzien voor in de maxi-cosy, maar dit liet ik achterwege, aangezien ik dit heb. 




babyslaapzak
Onderaan flockte ik kleine vogeltjes deze vond ik op pinterest. Eigenlijk vind ik alles tegenwoordig daar! 


En dan mijn puntje nummer 8. Ik koos voor een kruippakje. Maar eigenlijk wou ik gewoon een eerste outfit voor mijn baby. Ik had nog een restje over van deze pakjes olifantjesstof. Ik vond ze zo mooi, dat ik die absoluut wou gebruiken. Maar het was echt een restje!  Kleine stukjes. Een volledig kruippakje ging er nooit uit kunnen. Ander plan dan maar. Ik had ook nog een restje blauwe tricot dat er wel bij paste. dus dat moest maar gecombineerd worden. 
In mijn boekjesvoorraad vond ik een leuk patroontje.  Heet was een heus puzzelwerk, want het bleek beiden een klein stukje te zijn. het puzzelen duurde waarschijnlijk langer dan het geheel in elkaar  te steken. Plan is om nog een mutsje te maken ook, maar dat is nog niet zeker of het er nog uit kan. 

patroon Knippie april/mei 2011

Een gelijkaardig patroon kan je ook gratis hier downloaden. 


Voor puntje 3 en 9 heb ik ook al alles in huis gehaald, dus dat zal er ook wel snel van komen. 
Nog deze 3 puntjes staan op mijn lijstje

  1. babynestje voor een vriendin haar nieuwe baby
  2. manden voor de verzorgingstafel. 
  3. tuinbroekje tegen de lente

Ook mijn lijst met geboren baby's die cadeautjes nodig hebben is ondertussen bijna afgewerkt. Voor alle volgende baby's, alvast mijn excuses, maar het zal er niet meer van komen ! Vanaf nu krijgen jullie hoogst waarschijnlijk een gekocht exemplaar.


3 opmerkingen:

  1. oh, dat slaapzakje is zo geweldig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig die slaapzak! Had ik dat ooit geweten, ik had een duimertje minder :-) Ik pin hem in elk geval voor later.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, heb je evt het patroontje nog van het slaapzakje? Ik zou dit graag ook maken voor men zoontje dat op komst is :-)

    BeantwoordenVerwijderen