vrijdag 23 november 2012

Hip Hip Hoera voor Vic !

En ook een beetje voor mezelf , want ik ben sinds 1 jaar trotse meter van de kleine Vic.
Een speciale gelegenheid dat met speciale cadeautjes moet gevierd worden. Zoals ik al eerder vermelde, werd het feestje met een week uitgesteld, wegens te drukke agenda's. Gelukkig maar, want anders was mijn cadeautje nooit tijdig klaar. 
Als goede meter zorgde ik wel al voor een verrassing op zijn verjaardag. Een stoffen verjaardagskroon, maar ook dat was nipt, waardoor ik er zelf niet in slaagde een foto te trekken. Het ding moest tijdig op de post, zodat het zeker op tijd aankwam en dat is gelukt. 

De zsazsazile


Voor de kroon gebruikte ik  hetzelfde stofje als van zijn geboortecadeau. Maar ik ontdekte net dat ik dit ook nooit poste. In elk geval het bestond uit dit, plus een naamslinger waarop ik de mooie naam Vic flockte en een borstvoedingscover voor de mama. 

speeldeken
 
Zijn eerste verjaardag dus. Ik vroeg aan mijn schoonzus wat haar kleine man kon gebruiken. Haar antwoord was: "Ik weet het niet goed, misschien iets zelfgemaakt ?" Uiteraard ging ik iets zelf maken, maar wat?  Ik twijfelde tot het allerlaatste moment, de dag voor het feest ! Ik werkte eraan tot een uur voor we vertrokken naar het feest ! 

Ik maakte een hemdje dat ik al eerder voor mijn eigen zoontje had gemaakt, maar in een fantastische stof. Eentje waarvan ik wist dat hij er lang geniet van zou hebben. 

Stof : pacman
patroon: knippie 

De cirkeltjes moesten perfect over elkaar komen, dus ik heb een aantal keren alles weer moeten losmaken, voor het volledig naar mijn zin was. En dat is het uiteindelijk geworden. Mijn vriend was zelf jaloers dat ik het niet voor onze eigen zoon had gemaakt.Voor de allereerste keer. Oeps :-)Volgens hem het mooiste dat ik ooit gemaakt heb.  Hij is stiekem ook gewoon fan van de stof denk ik. Gelukkig schiet er nog een klein stukje over, ik zal hiermee wel nog eens iets maken voor hem persoonlijk. Al weet ik nog niet goed wat. 


Wascorol à la mme zsazsa
Ik wou niet alleen kleding geven, want dat is toch maar saai voor zo'n kind. Maar aan speelgoed had hij ook niet echt nood. Waar mijn metekindje woont komt Sint-Maarten ( 11 /11) ipv Sinterklaas en dit valt maar enkele dagen na zijn verjaardag, dus speelgoed genoeg! 
Iets kleins dus. Nu hij 1 jaar is, kan hij ook beginnen aan zijn creatieve uitspattingen. Ik kocht wasco's, uiterst geschikt voor kleine kids: geen vuile handen, makkelijk af te wassen , niet giftig als het plots in de mond verdwijnt !  
Ik had nog een klein stukje van de smurfenstof uit Japan over. net geschikt voor een wascorol ! 

3 opmerkingen:

  1. Wauw...mooi cadeau en straf dat je dat zomaar in 123 klaarspeelt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar vond je deze prachtige pacman stof? Ik zocht reeds heel het internet af, maar ONVINDBAAR!

      Verwijderen
    2. goh, dat kocht ik al heel lang geleden. Geen idee meer waar ik het kocht. sorry !

      Verwijderen